האם לימודים ותארים בתחום השיווק מספיקים כדי להיות מקצוענים בתחום?
האם ניסיון עשיר הוא תנאי מספיק לניהול השיווק וייעוץ עיסקי?
התשובה שלי: גם וגם. לימודים ורקע תיאורטי פלוס ניסיון אישי בהקמת עסק, וניהולו במשך שנים הוא השילוב המנצח. גם ידע וגם ניסיון יוצרים את התנאים למקצוענות והובלה בתחום.
ממה לומדים יותר? מטעויות או מהצלחות? התשובה שלי, שוב, גם וגם…
כבעלים של עסק קטן בניתי בעצמי מסעות פרסום, ניסחתי מודעות, עיצבתי שלטי חוצות, כתבתי מודעות לעיתונות, לשלטי החוצות ולאינטרנט והגעתי לתוצאות מאכזבות. הבנתי שפרסום בכלל, ופרסום באון ליין בפרט, הוא עסק למקצוענים .אגב גם במקרים בהם נעזרתי בגרפיקאית הפרסום הניב תוצאות לא משביעות רצון.
ואז קיבלתי את אחת ההחלטות החשובות בחיי: שכרתי יועץ פרסום ושיווק. גיליתי שהבעיה המרכזית בהתנהלות השיווק שלי היתה איכות התוצרים הפרסומיים שהפקתי. לא בערוצי הפרסום ולא בתקציבים שהעמדתי למדיות השונות. אותן מקומות שהפרסום שם נכשל קודם לכן פתאום הניבו תוצאות משביעות רצון.
בשלב זה החלטתי לצאת וללמוד את תחום השיווק והפרסום בדגש על המדיה הדיגיטלית. תאמינו או לא, הכפלתי את המחזור תוך זמן קצר והרווחים קפצו לשמיים. חשתי על בשרי את הקלישאה השחוקה: ידע הוא כוח, ובמקרה שלי ידע הוא כסף.
אחרי 13 שנות פעילות כבעל עסק קטן ותובעני שהקמתי ופיתחתי במו ידי, הגעתי לנקודה בה האמנתי שיכולותיי בתחום השיווק הן בלתי מוגבלות. כמו כן נוכחתי שקיים חוסר מהותי בסוכנויות שיווק ופרסום שמתמחות בעסקים קטנים. והצעד הבא פשוט התבקש! כיזם בנשמה וכיועץ שיווק מוסמך ומנוסה, הקמתי חברה לשירותי פרסום ושיווק שמספקת את כל מעטפת הפרסום מאלף ועד תו במחירים הגיוניים.
ועכשיו – הניסיון והידע שלנו עומדים לרשותכם וממוקדים בהצלחתכם.