קידום אתרים

קידום אתרים בגוגל

ראשית בואו נכיר קצת את גוגל...

בבעלות חברת האם של גוגל, "אלפבית", שורה ארוכה של מוצרים ושירותים מובילים בעולם, רובם ככולם חינמיים:

google maps –רשת המציגה מפות של כל העולם
google +– הרשת החברתית של גוגל
Waze-אפליקציית הניווט הפופולרית,
you tube –רשת לאחסון ושיתוף סרטוני וידאו
gmail –דואר אלקטרוני חינמי של גוגל
Google Streer View –צילומי כל הרחובות והבתים בעולם
ועוד…

מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לנו לבקש ולקבל מידע בכל תחום ובכל נושא, לאתר נותני שירותים, אנשים, עסקים, מאמרים, ומידע מקיף בכל תחומי הידע האנושי. כמעט כל עסק מופיע בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, השאלה היא באיזה עמוד ובאיזה מיקום בעמוד. התחרות על תוצאות החיפוש הוא מאבק תמידי ובלתי פוסק. זהו מהותו של קידום אתרים מקצועי בגוגל

שימוש פופלרי נוסף בגוגל הוא חיפוש תמונות. עבודה מקצועית ואיכותית של חברה לקידום אתרים באינטרנט או של בונה האתר מאפשרת קידום תמונות מהאתר ובאמצעותו יצירת תנועה לאתר, והגדלת כמות הלידים וכל זה מבלי שהשקענו כסף.

הנוכחות והקידום בגוגל

למי גוגל מתאים?

הנוכחות מתאימה כמעט לכל עסק המציע שירותים או מוצרים ללקוחותיו

חשבו מה זה אומר עליכם כעסק
אם מישהו שמע עליכם או קיבל המלצה על השירות שלכם אך בפועל הוא לא מוצא עליכם שום מידע וגרוע מכך שום דרך ליצירת קשר…
לא אמין! ולא מקצועי!

החיפוש בגוגל הוא תחילתו של מסע קניות!
חשבו כמה לקוחות מחפשים עסק\שירות\מוצר זהה לשלכם. אבל לא סתם לקוחות אלא לקוחות חמים! כך שאם אתם לא עולים להם בתוצאות החיפוש אתם למעשה מפספסים רכישות! 

הנוכחות בגוגל דומה מאוד לנוכחות ב מודיעין 144 ונוכחות בספר הטלפונים שבזמנו היה סמוך לכל טלפון נייח בישראל

השימוש בהם היה פופלרי בזמנו ועזר לנו למצוא אנשים, עסקים ונותני שירות.

כך שבמידה ורצינו להזמין פיצה היינו מחפשים בספר טלפונים או דרך 144 טלפון של פיצרייה באזורינו. 

פיצרייה לה הייתה קיימת נוכחות במרכזי המודיעין הללו הייתה נחשפת בפני מחפש השירות ונהנית מלקוח שזה עתה מתקשר להזמין פיצה.

היתרון של נוכחות במדיות החיפוש והמודיעין האלה (ספר הטלפונים אז וגוגל היום) הוא החשיפה רק בפני לקוחות המעוניינים לבצע רכישה ולא הופעה באופן אקראי. על כן החשיבות שלנו כעסקים להופיע שם הינה הכרחית בטח ובטח שניתן לעשות זאת גם בחינם!

איך יוצרים נוכחות בגוגל?

פתיחת "גוגל לעסק שלי" – עמוד עסקי/כרטיס ביקור (חינמי ללא עלויות הקמה ואחזקה) שייחשף בפני הלקוח שיחפש אותנו באופן ישיר, ויתן לו מידע חיוני אודות השירות, שעות הפתיחה, תמונות, ניווט ודרכי יצירת קשר.
בניית אתר אינטרנט – כרוך בעלות הקמה, אחסון ולעיתים אף בתפעול ותחזוקה. אתר אינטרנט נותן לנו אפשרות נרחבת וגדולה להצגת השירותים, הידע והמומחיות שלנו ואף להציג ולמכור שירותים ומוצרים בלחיצת כפתור ישירות מהאתר מבלי שהלקוח היה צריך ליצור קשר או להגיע פיזית לחנות 

מעבר ל"חלון ראווה אינטרנטי" אתר האינטרנט עשוי להופיע בתוצאות החיפוש. ולאפשר למי שמחפש מוצרים או שירותים רלבנטיים, להתרשם מאיתנו ולקנות את השירות או המוצר שלנו וכל זאת מבלי שנדרשנו לשלם על כך.

כמובן שקיימת תחרות על המקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש ולעיתים בהתאם לענף שלנו נידרש להשקיע מאמץ וזמן בכדי לטפס למעלה באופן טבעי ואף להעזר במקדם אתרים מקצועי לקידום אורגני seo ו\או לקידום ממומן google ads.

קידום אורגני SEO

קידום אורגני בגוגל משמע קידום האתר שלנו לראש תוצאות החיפוש באופן טבעי וללא תשלום לגוגל.

קידום אתרים אורגני בגוגל:
הקידום האורגני, דורש את קיומו של אתר אינטרנט ומצריך עבודה מקצועית מורכבת ויסודית לצורך הקידום. עבודת הקידום האורגני דורשת סבלנות מאחר ולוקח זמן להגיע ולהשיג תוצאות.

אפשר להשוות את תהליך הקידום האורגני לדיאטת הרזיה! בשניהם נדרשת פעולה מתמשכת שאינה מסתיימת לעולם. זהו תהליך ארוך טווח הדורש עבודה הן כדי להגיע לתוצאה הרצויה והן כדי לשמור עליה.

הקידום האורגני בגוגל מתחלק לשניים:
פעילות בתוך האתר – היררכיה, הזנת מילות מפתח, כותרות ותגיות, קישורים פנימיים, אופטימיזציה, מיקוד תוכן להגדלת זמן שהיית הגולשים באתר.

פעילות מחוץ לאתר- קישורים והמלצות מאתרים אחרים לאתר שלנו, כתיבת מאמרים מקצועיים בבלוגים מוכרים, פעילות באינדקסים ופורומים, הבאת תנועה וקישורים מרשתות חברתיות

קידום אתרים אורגני יכול להמשך חודשים רבים. במידה ולא הגענו ו/או שמרנו על המקום הראשון בדף, ניווכח כי יחסי ההמרה יורדים בצורה דרסטית כבר מהמקום השני ומטה.

בענפים עתירי תחרות להיות ראשון בגוגל ובטח לאורך זמן הסבירות להצלחה היא לא גבוהה ובמקרים אלה יש לשקול העדפת קידום ממומן גוגל אדוורדס

אז מה אנו למדים?

  • הנוכחות בגוגל הכרחית לכל עסק המציע מוצר ו\או שירות כלשהו
  • ההופעה שלנו בתוצאות החיפוש היא נקודתית בפני מי שחיפש אותנו או עסק דומה לשלנו ולא דרך פרסומות אקראיות
  • הגולשים בגוגל הם לקוחות חמים הנכונים לבצע רכישה מיידית
  • קידום אתרים אורגני עוזר לנו לטפס למקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש
  • קידום אורגני seo אינו כרוך בתשלום לגוגל
  • קידום אתר בגוגל דורש מאיתנו זמן רב ועבודה סזיפית במשרה מלאה
  • פעולות קידום אתרים בגוגל מצריכות ידע הן מאחורי הקלעים בעת בניית האתר והן לפני הקלעים בפעילות מחוץ לאתר
  • בפעילות הקידום יש לעיתים צורך לחשוב מה גוגל דורש ולא מה אנחנו רוצים.
  • פעולות הקידום תובעות כתיבת תוכן, מאמרים וקשרים ברשת להשגת קישורים איכותיים והמלצות
  • פעולות הקידום לא מבטיחות הצלחה והגעה ליעד וקשה יותר למדוד את רמת ההחזר על ההשקעה (ROI)

חשוב לזכור...

קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר. עיסוק חובבני של בעל העסק לא יוכל להניב תוצאות, ומומלץ לשכור פה את שירותי קידום אתרים ולשלם ריטיינר קבוע לאורך זמן. אופצייה זו מתאימה בעיקר לעסקים גדולים וחברות. במידה ובחרתם לעשות את הקידום דרך חברה לבניית אתרים בדקו שהם אכן מומחים בתחום ונותנים מעטפת כוללת להשגת התוצאות. מאחר וחוקי גוגל נוקשים ומסובכים וההענשה על אי עמידה בהן יכולה אף לגרום להפלת האתר.

חשוב לציין שההבדל בין מקום ראשון, שני, ושלישי במונחי אפקטיביות (יחסי ההמרה) הוא עצום ולעיתים אם לא הגענו למקום הראשון כל ההשקעה יכולה לרדת לטימיון.

המיליארדים הזורמים לקופתה של גוגל נוצרים מהקידום הממומן. יתכן שזאת הסיבה שגוגל אינה עושה "חיים קלים" להליכי הקידום האורגני ובשל כך עסקים רבים מעדיפים את הפתרון הנכון והיעיל יותר לעסקים מסויימים – קידום ממומן.

החלטה זאת יש לקבל בשיתוף יועץ שיווק ולאחר ניתוח מעמיק
Share by: