פרסום עסקים בגוגל אדוורדס מתבצע בשני מסלולים:
פרסום ברשת החיפוש – פרסום מודעות על בסיס מילות והרגלי חיפוש של הגולשים כשהתשלום הוא עבור הקלקה על המודעה.
פרסום ברשת המדיה – פרסום מודעות באנרים וסרטונים באתרים ואפליקציות נבחרות לקהל מוגדר אישית לתחומי עניין והרגלי חיפוש וכן לקהל שכבר ביקר אצלנו באתר (ראה רימרקטיג בהמשך). במסלול זה ניתן לבחור בין תשלום הוא עבור חשיפות או עבור הקלקות.
רשת המדיה -היא למעשה רשת אתרי תוכן גדולים, אפליקציות, משחקים וכדומה אשר ניתן לפרסם בהם מודעות טקסט, באנרים וסרטונים על בסיס מיקום ותחומי עניין של הלקוח. כלומר הגעה לקהל יעד בעל סבירות גבוהה שיביע עניין במוצרים ו\או השירותים שלנו.
אופצייה נוספת היא לפרסם לקהל יעד שכבר ביקר באתר שלנו והוא בעל סבירות גבוהה לביצוע רכישה. שיטת השיווק הזו נקראת רימרקטינג עליה תוכלו לקרוא בהרחבה בהמשך
הלוקסוס לפרסם באתרים מבוקשים ואפליקציות כמו gmail youtube ynet mako one היה שמור לחברות ועסקים גדולים בעלי תקציבי ענק אך הודות לפרסום ברשת המדיה של גוגל גם עסקים קטנים, בעלי תקציב קטן, יכולים להופיע לצד מותגי על.
רשת החיפוש היא למעשה מנוע החיפוש של גוגל שכולנו משתמשים בו על בסיס יום יומי. התוצאות יהיו מדוייקות אודות לשיטת "גוגל פרסום" אשר דואגת לאתר לנו את העמודים הרלבנטים ביותר למילות החיפוש שהקלדנו.
על מנת להתקדם בגוגל הן בקידום אורגני והן בקידום ממומן יש לפרסם על מילות מפתח נחשקות ורלוונטיות. איתור מילות המפתח יעשה במחקר מילים של איש מקצוע אשר גם יחקור כל ביטוי וביטוי הן בכמות החיפושים, והן ברמת התחרות הרלוונטיות שלו.
רק מילים אשר ישלבו כמות חיפושים גדולה, רלוונטיות רבה ורמת תחרות נמוכה יבחרו לפרסום בגוגל ממומן
הפרסום ברשת החיפוש משיג תוצאות בטווח הקצר והמיידי בגלל היותו ממוקד למילות חיפוש פופולריות בקרב קהל היעד ולא רק על בסיס התעניינות במוצר כלומר הלקוח יותר חם וקרוב לרכישה. ההבדל בין פרסום לקהל (פרסום ברשת המדיה) לבין פרסום על בסיס מילות חיפוש (פרסום ברשת החיפוש)הוא במוכנות, ברצון ובבשלות של הלקוח לבצע רכישה. יש הבדל בין לקוח שמביע עניין בתוכים לבין לקוח שמחפש לקנות תוכי אם למשל אני מגדל ומוכר תוכים הייתי רוצה להופיע קודם כל תחת מילות חיפוש כמו: "איפה קונים תוכי?", "חנות תוכים", "קניית תוכי ממגדל" וכדומה.
במידה ואני מוכר גם ציוד ומזון לתוכים רצוי שאופיע גם ברשת המדיה לקהל שמביע עניין בתוכים מאחר ומזון וציוד זה משהו שרוכשים כל הזמן בניגוד לתוכי שזו רכישה חד פעמית כמעט.
הבחירה בין רשת המדיה לרשת החיפוש מתבצעת בהתאם לצרכים של העסק, לקהל היעד ולמוצר/השירות המוצע והיא נעשית על ידי יועץ שיווק.